Redusert aktivitet

Som sikkert flere har lagt merke til, og kanskje savnet, så har det ikke vært noen foredrag i regi av foreningen de siste månedene. Det har vært jobbet med foredrag, men på grunn av uoverensstemmelser rundt betingelser for leie av kasematt vi pleier å bruke har vi ikke kommet i mål. Den som driver servering på festningen har også rettighetene til å leie ut kasemattene til fester, arrangementer og annet. Her har vi før hatt fordelaktige betingelser som har gjort at vi kunne ha relativ lav inngangspris på foredrag. Med de siste presenterte priser ville vi ha risikert å gått i minus med eksisterende inngangspris, og det har ikke foreningen anledning til. For å rydde opp i dette har det vært møter med involverte parter inkludert Forsvarsbygg og kommandanten for festningen (som er leder på Luftkrigsskolen – Oberst Marianne Døhl). Vi håper å komme sterkere tilbake når ting er på plass.

Nå som det er vår og snart sommer har vi jo tradisjon for å arrangere noen turer med guide. Jeg vil derfor benytte anledningen til å si at det blir tur i år også. Jan har sammen med TT satt opp en tur 29. mai kl 17:30-21:00. Det vil komme nærmere informasjon om denne, men den ligger alt ute på TT sine hjemmesider hvor man også kan melde seg på. Temahistorisk kveldstur «Den glemte forsvarshistorien i Trondheim Bymark» | Trondhjems Turistforening (dnt.no)

Legger ved to bilder jeg tok i kveld i fin solnedgang. Det er ikke tenkt å være et tegn på at foreningen går inn i solnedgangen (med tanke på redusert aktivitet som beskrevet over), men heller et sikkert tegn på at våren er her. Jeg talte ca 100 personer som hadde tatt turen for å se den fine utsikten.