Historisk aften på festningen

Til alle historisk interesserte venner av Foreningen for Kristiansten Festning (FKF).

Tirsdag, 22. november 22 kl. 18.30 ønsker FKF velkommen til Historisk aften på festningen, som blir årets siste samling. Planen for første halvår 2023 er ennå ikke falt på plass, men vi håper å annonsere den primo januar 2023.

På årets siste samling spiller vi igjen på egne krefter, og det er styremedlem i FKF, Gunnar L. Johansen som kåserer. Han tar for seg tiden rundt byggingen av Kristiansten Festning. Gunnar L. Johansen kommer med en oppfølger av sitt tidligere kåseri og vil gi oss et innblikk i de bakenforliggende årsaker til at Kristiansten festning ble etablert, samt hovedtrekkene i etableringen av selve festningen.

Sted:                    Kristiansten festning – Kongens kasematt.

Tid:                       22. november kl. 18.30.

Pris:                     Kr. 150,- pr. person – inkludert kaffe og kake. Betal kontant eller med vipps 56 63 69 ved ankomst.

Parkering:          Parkeringsplassen utenfor festningens hovedinngang.

Kvelden er åpen for alle.

Velkommen.