AVLYST – Ettermiddagstur sammen med Trondhjems Turistforening 10. september 2024.

Pga sykdom utgår dette arrangementet.

Denne gangen tar vi for oss 2 krigsminner fra 2 tidsepoker:

1. Batteri Leira var et av de 7 tunge luftvern batteriene som den tyske okkupasjonsmakten (1940-45) etablerte strategisk plassert mellom Nedre og Øvre Leirfoss.
2. Vi skal også finne overgangsstedet over Nidelven hvor Karolinerhæren spektakulært, under norsk ildgivning, tok seg over elva høsten 1718.

Oppmøte: Nedre Leirfoss kraftstasjon. Parkeringsplassen i parken på nedsiden av kraftstasjonen.
Tidspunkt: Tirsdag 10. september kl. 17.30

Ta med ettermiddagskaffen og sitteunderlag. Vi skal gå på veg og sti. Godt fottøy og varme klær anbefales. Det blir fyldig orientering underveis. Vi kommer tilbake til utgangspunktet. Turen varer ca 2,5 time.

Turen er gratis for medlemmene i FKF.

Styret i FKF